Dla kogo Fundacja Akademia Boreliozy zakłada subkonta?
Fundacja Akademia Boreliozy daje możliwość założenia subkonta dla osób przewlekle chorych niezależnie od wieku, czy posiadanego schorzenia.
Pomoc Fundacji nie jest skierowana do żadnej konkretnej grupy wiekowej, czy do osób z określonym typem niepełnosprawności. Niesiemy pomoc w postaci subkonta służącego do gromadzenia środków z darowizn oraz 1,5% podatku, które można przeznaczyć na potrzeby związane z leczeniem, rehabilitacją, transportem oraz życiem codziennym. W Fundacji Akademia Boreliozy wpłaty z 1,5% podatku, czy darowizn może otrzymać każda osoba, która ma założone subkonto – zarówno dziecko, jak i osoba pełnoletnia.
Czy Fundacja ma ograniczenia w zakładaniu subkont wynikające z posiadanego schorzenia?
Fundacja Akademia Boreliozy zakłada subkonta dla osób z różnymi schorzeniami, ale przede wszystkim kieruje swoją pomoc chorym na boreliozę i choroby odkleszczowe.
Fundacja zakłada subkonta dla osób przewlekle chorych. Podstawą do założenia subkonta jest zatem choroba o charakterze przewlekłym, wymagająca rehabilitacji, leczenia farmakologicznego lub konsultacji lekarskich.
W momencie zakładania subkonta Fundacja nie wymaga posiadania świadectwa lekarskiego o stanie zdrowia. Jeśli orzeczenie takie zostało jednak wydane, prosimy o dosłanie skanu/ kserokopii. Dane z zakresu stanu zdrowia Beneficjenta znajdujące się w bazie Fundacji, czy indywidualny profil na stronie można też na bieżąco aktualizować, dosyłając nowe dokumenty medyczne, czy aktualne orzeczenie.
Jak założyć subkonto?
Fundacja sprowadza proces zakładania subkonta do pięciu kroków:
- Określ dla kogo będą zbierane środki.
- Przygotuj dokumenty.
- Wypełnij porozumienie i regulamin.
- Dostarcz komplet dokumentów do Fundacji.
- Poczekaj na potwierdzenie e-mail założenia subkonta.
Zatem:
- Określ dla kogo będą zbierane środki – będzie założone subkonto oraz czy będzie wyznaczony Reprezentant lub Osoba Upoważniona.
- Przygotuj odpowiednie dokumenty (skan lub kserokopię): aktualny dokument medyczny (np. wypis ze szpitala lub zaświadczenie od lekarza) – WYMAGANE Dodatkowo może się przydać: decyzja sądu o ubezwłasnowolnieniu lub akt notarialny o wyznaczeniu Reprezentanta – JEŚLI ZOSTAŁ WYDANY. Akt urodzenia w przypadku innego nazwiska dziecka i rodzica.
- Zapoznaj się i wypełnij Porozumienie i Regulamin. Wzory możesz pobrać po kliknięciu w odpowiedni przycisk. Pamiętaj o podpisie.
- Dostarcz dokumenty: Oryginał Porozumienia i Regulaminu osobiście lub pocztą na adres:
Fundacja Akademia Boreliozy
ul. Kaliska 22
63-460 Kotowiecko
W formie skanu na adres: kontakt@fundacjaakademiaboreliozy.pl
- Zaczekaj na potwierdzenie mailowe o założeniu subkonta. Subkonta zakładamy w przeciągu 7 dni roboczych.
W jakiej formie mogę dołączyć wymagane do Porozumienia dokumenty?
Przyjmujemy dokumenty w formie skanu, zdjęcia lub kserokopii. Pamiętając o bezpieczeństwie warto je przekreślić i opisać, w następujący sposób: “Kserokopia powstała wyłącznie na potrzeby założenia subkonta w Fundacji Akademia Boreliozy”.
Gdzie znajdę Porozumienie i Regulamin?
Są cztery sposoby na ich pozyskanie:
• Możesz je pobrać tutaj: Wkrótce podamy linki do dokumentów
• Możemy wysłać je do Ciebie pocztą elektroniczną – napisz do nas na adres: kontakt@fundacjaakademiaboreliozy.pl
• Jeśli nie masz możliwości wydrukowania dokumentów możemy je do Ciebie wysłać pocztą tradycyjną na wskazany adres.
Kto podpisuje Porozumienie i Regulamin?
Porozumienie jest umową prawną, dlatego może je podpisać osoba posiadająca pełnię praw. Możliwe są trzy scenariusze:
- Jeśli zakładasz subkonto dla siebie, spełniasz powyższy warunek, a pisanie nie sprawia Ci trudności to Ty składasz swój czytelny podpis na Porozumieniu i Regulaminie.
- Jeśli zakładasz subkonto dla siebie, spełniasz powyższy warunek, ale pisanie sprawia Ci trudność to dokumenty możesz podpisać Twoim tuszowym odciskiem palca z wpisanymi obok imieniem i nazwiskiem. Podpis taki powinien być złożony w obecności osoby poświadczającej i potwierdzony także jej podpisem.
- Jeśli subkonto jest zakładane dla osoby nie posiadającej pełni praw, dokumenty musi podpisać: w przypadku osoby niepełnoletniej – rodzic lub opiekun prawny; w przypadku osoby ubezwłasnowolnionej – Reprezentant wyznaczony przez sąd w decyzji o ubezwłasnowolnieniu.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami!
Tel. Kom.: 795 765 798
mail: kontakt@fundacjaakademiaboreliozy.pl
Czy muszę podpisać wszystkie zgody w Porozumieniu?
25 maja 2018 roku weszło w życie nowe Rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO), które ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa Państwa danych osobowych. Fundacja Akademia Boreliozy dokłada wszelki starań, aby dane wszystkich naszych Podopiecznych posiadających subkonto były odpowiednio zabezpieczone. W związku z tym w §….. Porozumienia prosimy Państwa o określenie, w jakich zakresach wyrażają Państwo zgodę na korzystanie z przekazanych nam danych osobowych.
Podpisanie pierwszej zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych przekazanych w związku z zawieranym Porozumieniem jest warunkiem koniecznym do założenia subkonta. Oznacza to, że zgodę należy podpisać, abyśmy mogli na podstawie danych wpisanych w Porozumieniu założyć dla Państwa subkonto do gromadzenia środków z 1,5% podatku i darowizn.
Podpisanie drugiej zgody na przetwarzanie Państwa wizerunku i danych osobowych w celach informacyjnych jest nieobowiązkowe. Zgodę należy jednak podpisać, jeśli chcieliby Państwo, abyśmy na podstawie przesłanych nam materiałów (treść apelu i zdjęcie) utworzyli dla Państwa indywidualny profil na stronie internetowej Fundacji oraz ulotkę informacyjną w wersji elektronicznej i papierowej. Profil i ulotka ułatwią Państwu apelowanie o wpłaty przekazywane w ramach 1,5% podatku i darowizn.
Podpisanie trzeciej zgody na udostępnianie Państwa danych osobowych przekazanych w związku z zawieranym Porozumieniem podmiotom współpracującym z Fundacją jest nieobowiązkowe. Zgodę należy jednak podpisać, jeśli chcieliby Państwo, abyśmy na podstawie przesłanych nam materiałów (treść apelu i zdjęcie) oraz danych osobowych utworzyli dla Państwa indywidualny profil w serwisach internetowych, które umożliwiają gromadzenie dodatkowych środków na subkoncie.
Podpisanie czwartego oświadczenia, że Podopieczny uzyskał zgodę od wskazanych w Porozumieniu osób (Reprezentanta lub/i Osób Upoważnionych) jest warunkiem koniecznym do zapisania przy subkoncie wymienionych osób. Oznacza to, że zgodę należy podpisać, jeśli chcieliby Państwo wyznaczyć Reprezentanta lub Osoby Upoważnione do subkonta.
Jeśli w momencie wypełniania Porozumienia do założenia subkonta w Fundacji Akademia Boreliozy nie podpiszecie Państwo którejś z nieobowiązkowych zgód, będzie można ją wyrazić w późniejszym czasie.
Kto może zostać Reprezentantem, Osobą Upoważnioną przy subkoncie?
Kim jest Reprezentant?
Jest to osoba, która działa w imieniu Beneficjenta i go reprezentuje. Może to być rodzic (jeśli Beneficjent jest niepełnoletni), opiekun prawny (na podstawie decyzji sądu lub aktu notarialnego) lub każda osoba upoważniona pisemnie przez Beneficjenta do reprezentowania.
Reprezentant może założyć subkonto, w dwu pierwszych wymienionych wyżej przypadkach podpisać dokumenty (Porozumienie i Regulamin), składać wnioski o dofinansowanie, rozwiązać Porozumienie i podejmować wszystkie decyzje związane z prowadzeniem subkonta. Reprezentant powinien być wskazany w podpisanym przez Beneficjenta Porozumieniu o subkoncie lub posiadać pełnomocnictwo/upoważnienie do reprezentowania Beneficjenta. Reprezentant posiada takie same prawa do decydowania w sprawie subkonta co Podopieczny Fundacji. Przy subkoncie może być wyznaczony tylko jeden Reprezentant.
Kim jest Osoba Upoważniona?
Jest to dodatkowa osoba wskazana w Porozumieniu o subkoncie, która w wyznaczonym zakresie może działać w sprawach związanych z subkontem. Wskazanie osoby upoważnionej nie jest obowiązkowe. W ramach subkonta Osoba Upoważniona może być uprawniona przez Podopiecznego do:
- Uzyskiwania informacji o operacjach i stanie subkonta,
- Podpisywania i składania wniosków o dofinansowanie.
Podopieczny może wskazać w dowolnym momencie nowego Reprezentanta lub dodatkową Osobę Upoważnioną, nawet po założeniu subkonta. Jeżeli Podopieczny Fundacji chce upoważnić kolejne osoby, może to zrobić, wypełniając druk Upoważnienia. Na mocy tego druku można wskazać również nowego Reprezentanta.
Druk Upoważnienia do subkonta jest dostępny na stronie internetowej Fundacji Akademia Boreliozy w zakładce „Do pobrania”. Można go również uzyskać, kontaktując się bezpośrednio z biurem Fundacji. Druk Upoważnienia musi być podpisany przez Podopiecznego Fundacji lub wskazanego Reprezentanta.
W momencie gdy subkonto jest zakładane dla osoby pełnoletniej, świadomej swoich decyzji, jednak stan zdrowia uniemożliwia podpisanie dokumentów samodzielnie, dokument może być podpisany tuszowym odciskiem palca Podopiecznego z wpisanym obok jego imieniem i nazwiskiem. Podpis taki powinien być złożony w obecności osoby poświadczającej i potwierdzony także jej podpisem. Taka sama zasada dotyczy podpisania druku Upoważnienia czy Wniosku o dofinansowanie.
Po wypełnieniu i podpisaniu druku Upoważnienia należy przesłać oryginał dokumentu pocztą tradycyjną lub jako dokument zeskanowany i przesłany mailowo na adres kontakt@fundacjaakademiaboreliozy.pl
Wskazanie Reprezentanta lub Osoby Upoważnionej przy subkoncie w Fundacji Akademia Boreliozy może odbyć się także na podstawie wiadomości mailowej, w treści której zostaną wpisane wszystkie niezbędne dane zawarte na druku Upoważnienia dotyczące wskazywanego Reprezentanta (imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu) lub Osoby Upoważnionej (imię i nazwisko, wybrane zakresy upoważnienia). Należy pamiętać, aby w treści wiadomości mailowej przepisane zostało oświadczenie:
Beneficjent/Reprezentant oświadcza, że uzyskał zgodę od wskazanych w Upoważnieniu osób na przekazanie ich danych do Fundacji w celu realizacji umowy.
Czy można założyć jedno subkonto dla rodzeństwa?
Nie. Jedno subkonto jest dla jednej osoby, dla każdego subkonta nadawany jest indywidualny numer. Pełen identyfikator Beneficjenta składa się z nazwiska i nadanego numeru. Zakładając subkonta dla rodzeństwa, dla każdej osoby trzeba dostarczyć komplet dokumentów do założenia subkonta.
Jak długo trzeba czekać na założenie subkonta?
Fundacja Akademia Boreliozy zakłada subkonta dla osób przewlekle chorych w przeciągu około tygodnia od momentu otrzymania kompletu wymaganych dokumentów.
Potwierdzeniem założenia subkonta jest otrzymanie dwóch maili z nadanym indywidulanym identyfikatorem, składającym się z nazwiska i numeru subkonta. Pierwszy mail zawierać będzie wygenerowane przez system Porozumienie i Regulamin podpisane cyfrowo przez pracownika Fundacji. Drugi mail będzie zawierał instrukcję dotyczącą tego, jak przekazać 1,5% i darowizny na subkonto oraz wszelkie niezbędne informacje o subkoncie.
Czy Porozumienie i Regulamin musi zostać dostarczone do Fundacji w oryginale?
Tak. Aby założyć subkonto w Fundacji Akademia Boreliozy, konieczne jest przesłanie pocztą tradycyjną lub dostarczenie osobiście wypełnionych oraz podpisanych druków Porozumienia i Regulaminu.
Bez oryginałów tych dwóch dokumentów subkonto dla osoby niepełnosprawnej lub przewlekle chorej nie zostanie założone. Pozostałe dokumenty wymagane przy założeniu subkonta umożliwiającego zbieranie środków z 1,5% podatku czy darowizn można przekazać Fundacji w formie kserokopii lub skanów.
Czy obecność osobista jest konieczna przy zakładaniu subkonta?
Nie. Fundacja Akademia Boreliozy zakłada subkonta dla osób przewlekle chorych niezależnie od miejsca zamieszkania. Dlatego obecność osobista nie jest wymogiem koniecznym do założenia subkonta. Najważniejsze jest przesłanie do Fundacji pocztą tradycyjną oryginałów wypełnionych druków Porozumienia i Regulaminu oraz kserokopii lub skanów dokumentu medycznego.
Czy założenie subkonta jest płatne?
Założenie subkonta dla osób przewlekle chorych (dorosłych i dzieci) w Fundacji Akademia Boreliozy jest całkowicie bezpłatne. Późniejsze prowadzenie subkonta do zbierania środków z 1,5% podatku i darowizn również jest bezpłatne.
Zgodnie z podpisywanym przez Beneficjentów Porozumieniem Fundacja pobiera wyłącznie opłatę manipulacyjną od wpłat przekazanych na subkonto Podopiecznego.
Opłata manipulacyjna wynosi: 3% od wpłat środków pieniężnych pochodzących z darowizn, 10% od wpłat w ramach 1,5% podatku.
Powyższa opłata pobierana jest automatycznie w momencie wpływu na subkonto danej wpłaty. Oznacza to, że jeżeli nie ma wpłat na subkonto, nie zostanie pobrana opłata manipulacyjna. Każdy Podopieczny ma dostęp do szczegółowego wglądu poszczególnych wpłat po zalogowaniu się do subkonta oraz z comiesięcznego wyciągu ze stanem subkonta.
Opłata manipulacyjna zostaje w 100% przeznaczona na rozwój Fundacji i realizację jej celów statutowych.
Czy adres mailowy jest konieczny przy zakładaniu subkonta?
Tak. Bez podanego adresu mailowego Fundacja Akademia Boreliozy nie założy subkonta dla osoby przewlekle chorej.
Adres mailowy wskazany w Porozumieniu jest adresem kontaktowym i Beneficjent wyraża zgodę, aby wiadomości przekazywane tą drogą były traktowane przez Fundację jako oświadczenia woli. Na wskazany adres mailowy Fundacja przesyła informację o założeniu subkonta, informacje o etapie realizacji wniosków o dofinansowanie, czy wydruku ulotek.
Przy subkoncie może być podany tylko jeden oficjalny adres mailowy. Jego zmiana jest możliwa wyłącznie w formie pisemnej – mailowej lub papierowej. Przy zmianie adresu mailowego konieczne jest podanie nowego adresu mailowego.
Jak Fundacja informuje o założeniu subkonta?
Po otrzymaniu wszystkich dokumentów Fundacja Akademia Boreliozy zakłada subkonto w ciągu maksymalnie 7 dni roboczych, nadając numer członkowski. O założeniu subkonta Fundacja informuje mailowo, wysyłając wiadomość na adres podany w Porozumieniu. Od dnia otrzymania maili subkonto dla osoby niepełnosprawnej lub przewlekle chorej jest w pełni aktywne.
Po założeniu subkonta nowi Beneficjenci otrzymują wygenerowane przez system Porozumienie i Regulamin podpisane cyfrowo przez pracownika Fundacji. Podpis cyfrowy, który będzie dołączony do dokumentów, jest certyfikowany i równoznaczny z odręcznie złożonym podpisem – jest mu równy, co do wartości prawnej. Ponadto w drugim mailu Fundacja przekazuje najważniejsze informacje o działaniu założonego subkonta wraz z instrukcją dotyczącą tego, jak wpłacać 1% oraz darowizny na leczenie, rehabilitacje, transport czy koszty życia codziennego.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami!
Tel. Kom.: 795 765 798
mail: kontakt@fundacjaakademiaboreliozy.pl
Zamknięcie Subkonta
Jak zamknąć subkonto?
Umowa, czyli Porozumienie podpisywane między Podopiecznym a Fundacją Akademia Boreliozy w celu założenia subkonta do zbierania środków z 1,5% podatku i darowizn, zawierana jest na czas nieokreślony i wchodzi w życie z dniem jej podpisania. Porozumienie może zostać rozwiązane w dowolnym momencie.
W celu zamknięcia subkonta prosimy o zgłoszenie informacji o chęci rozwiązania umowy mailowo na adres kontakt@fundacjaakademiaboreliozy.pl lub telefonicznie na numer 795 765 798. W odpowiedzi prześlemy mailowo lub listownie, druk rozwiązania Porozumienia, który należało będzie wypełnić, podpisać i odesłać do Fundacji pocztą tradycyjną.
Po zamknięciu subkonta, które następuje po upływie 30 dniowego okresu wypowiedzenia liczonego od daty dostarczenia do Fundacji rozwiązania Porozumienia, Podopieczny ma przyznane dodatkowych 60 dni kalendarzowych (liczone od następnego dnia po zamknięciu subkonta) na wykorzystanie zgromadzonych na subkoncie środków, zgodnie z zasadami wydatkowania środków z subkonta dla osób chorych w Fundacji Akademia Boreliozy określonymi w Regulaminie.
Co zrobić w przypadku śmierci Beneficjenta Fundacji Akademia Boreliozy?
W przypadku śmierci Podopiecznego Fundacji Akademia Boreliozy, który miał założone subkonto do zbierania 1,5% i darowizn Reprezentant lub Upoważniony zobowiązani są do przekazania informacji o śmierci Podopiecznego drogą mailową lub listowną w ciągu 30 dni kalendarzowych liczonych od następnego dnia po dacie zgonu. Jeśli przy subkoncie nie został wskazany Reprezentant lub Upoważniony zgłoszenie z załączonym skanem lub kserokopią aktu zgonu przyjmowane jest od osoby trzeciej.
Środki zgromadzone na subkoncie Podopiecznego zostają wtedy do dyspozycji Reprezentanta lub Upoważnionego i mogą zostać wypłacone przez okres 180 dni kalendarzowych (liczonych od następnego dnia po dacie zgonu). Kolejne 180 dni kalendarzowych zostanie przyznane na wykorzystanie środków zgromadzonych w ramach 1,5 procenta. Jeśli przy subkoncie nie został wskazany Reprezentant lub Upoważniony możliwość wypłacenia środków rozpatrywana jest indywidualnie na podstawie przepisów prawa spadkowego. Wszelka wypłata środków z subkonta odbywa się na podstawie przesłanie do Fundacji pocztą tradycyjną wypełnionego wniosku o dofinansowanie razem z załączonym dokumentami.
W przypadku, gdy data zgonu zawiera się w okresie 01.01-31.04 (okres przekazywania przez podatników 1,5% podatku), przy księgowaniu otrzymanych wpłat Fundacja zachowa zasadę proporcjonalności sumy wpłat do wyżej wymienionego okresu.
W przypadku gdy zgon Beneficjenta zostanie zgłoszony po upływie 30 dni kalendarzowych lub gdy Fundacja nie otrzyma informacji o zgonie w formie pisemnej w ciągu 30 dni kalendarzowych liczonych od następnego dnia po dacie zgonu, środki zebrane na subkoncie dla osób chorych zostaną przeznaczone przez Fundację na rzecz innych Podopiecznych lub wydatkowane w inny sposób zgodnie ze statutem Fundacji.
Wpłaty darowizn otrzymane po dacie zgonu będą przeznaczone przez Fundację na rzecz innych Beneficjentów lub zostaną wydatkowane w inny sposób zgodnie ze statutem Fundacji.
Kto może wykorzystać środki po zamknięciu/wygaśnięciu subkonta?
W przypadku rozwiązania Porozumienia i zamknięcia subkonta do zbierania 1,5% podatku i darowizn, Podopieczny, Reprezentant lub Upoważniony w tym zakresie, nadal może wykorzystać zgromadzone na swoim subkoncie środki w ciągu 60 dni kalendarzowych (liczonych od następnego dnia po dacie rozwiązania Porozumienia).
W przypadku śmierci Podopiecznego i wygaśnięciu subkonta środki zgromadzone na jego subkoncie zostają do dyspozycji Reprezentanta lub Upoważnionego i mogą zostać wypłacone przez okres 180 dni kalendarzowych (liczonych od następnego dnia po dacie zgonu) zgodnie z Regulaminem wydatkowania środków z subkonta. Kolejne 180 dni kalendarzowych zostanie przyznane na wykorzystanie środków zgormadzonych w ramach 1,5 procenta. Jeśli przy subkoncie nie został wskazany Reprezentant lub Upoważniony możliwość wypłacenia środków rozpatrywana jest indywidualnie na podstawie przepisów prawa spadkowego.
Jak można wykorzystać zgromadzone środki po zamknięciu subkonta?
Po zamknięciu subkonta do zbierania wpłat z 1,5% podatku i darowizn, środki na nim zgromadzone mogą zostać wykorzystane według tych samych zasad wydatkowania środków z subkonta, jakie obowiązywały przez cały okres od momentu założenia subkonta dla osób przewlekle chorych. Dofinansowane mogą zostać koszty medyczne, transportu oraz wydatki codzienne.
Aby wykorzystać środki zgromadzone na subkoncie po jego zamknięciu, prosimy o wypełnienie i złożenie wniosku o dofinansowanie. Formularz wniosku otrzymują Państwo co miesiąc wraz z informacją o środkach zgromadzonych na subkoncie. Formularz wniosku można także pobrać po zalogowaniu się do subkonta albo bezpośrednio z Poradnika. Prosimy o korzystanie z najbardziej aktualnej wersji wniosku o dofinansowanie (załącznik do ostatniego przesłanego stanu subkonta). Do formularza należy dołączyć faktury lub rachunki (dokumenty te muszą być wystawione na Beneficjenta, a nie na Fundację), ewentualnie paragony nieprzekraczające 200 zł (prosimy opisywać paragony na odwrocie imieniem, nazwiskiem i numerem Beneficjenta). Wszystkie dokumenty musimy otrzymać w oryginale. Kopie, duplikaty, skany i kserokopie dokumentów nie będą uznane podczas dofinansowania.
Na podstawie wniosku o dofinansowanie możliwe jest także przekazanie środków na subkonto innego Beneficjenta.
Wypełniony wniosek prosimy przesłać na adres:
Fundacja Akademia Boreliozy
ul. Kaliska 22
63-460 Kotowiecko
Ile czasu jest na wykorzystanie środków po zamknięciu subkonta?
Zgodnie z Regulaminem Fundacji, zamknięcie subkonta w Fundacji Akademia Boreliozy może nastąpić w przypadku pisemnego rozwiązania Porozumienia lub śmierci Beneficjenta.
Po rozwiązaniu Porozumienia, Podopieczny ma 60 dni kalendarzowych (liczonych od następnego dnia po dacie rozwiązania Porozumienia) na wykorzystanie środków zgromadzonych na subkoncie. Rozwiązanie Porozumienia musi nastąpić w formie pisemnego rozwiązania. Druki do rozwiązania subkonta dla osoby niepełnosprawnej lub przewlekle chorej dostępne są po mailowym kontakcie z Fundacją Akademia Boreliozy.
W przypadku śmierci Podopiecznego, Reprezentant lub Osoba Upoważniona powinna poinformować Fundację mailowo lub listownie o zgonie w terminie do 30 dni kalendarzowych liczonych od następnego dnia po dacie zgonu. Jeśli przy subkoncie nie został wskazany Reprezentant lub Upoważniony zgłoszenie mailowe lub listowne z załączonym skanem lub kserokopią aktu zgonu przyjmowane jest od osoby trzeciej. Jeśli zgon zostanie zgłoszony w terminie, środki pozostające na subkoncie są do dyspozycji Rodziny przez 180 dni kalendarzowych liczonych od następnego dnia po dacie zgonu. W przypadku gdy data zgonu przypada w okresie przekazywania środków z 1,5% podatku, tj.: 01.01-30.04, Fundacja zachowa zasadę proporcjonalności sumy wpłat do wyżej wymienionego okresu. Kolejne 180 dni kalendarzowych naliczane jest od momentu wpłynięcia na subkonto środków z jednego procenta.
Wszelka wypłata środków z subkonta odbywa się na podstawnie przesłania do Fundacji Akademia Boreliozy wniosku o dofinansowanie z dołączonymi dokumentami świadczącymi o kosztach lub dyspozycją do przeksięgowania środków na inne subkonto.
Jak zmienić adres mailowy przy subkoncie?
Zgodnie z podpisywanym Porozumieniem w sprawie założenia subkonta pomiędzy Fundacją Akademia Boreliozy a Beneficjentem, adres e-mail wskazany w Porozumieniu jest adresem kontaktowym i Beneficjent wyraża zgodę, aby wiadomości przekazywane tą drogą były traktowane przez Fundację jako oświadczenia woli. Dlatego też jednym z warunków założenia subkonta dla osób przewlekle chorych dzieci, czy dorosłych, jest podanie adresu mailowego. Na wskazany adres mailowy Fundacja przesyła informację o założeniu subkonta, comiesięczne wyciągi ze stanem subkonta, informacje o etapie realizacji wniosków o dofinansowanie czy wydruku ulotek.
Przy subkoncie może być podany tylko jeden oficjalny adres mailowy. Jego zmiana jest możliwa wyłącznie w formie pisemnej – mailowej lub papierowej. Przy zmianie adresu mailowego konieczne jest podanie nowego adresu mailowego.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami!
Tel. Kom.: 795 765 798
mail: kontakt@fundacjaakademiaboreliozy.pl